Saturday, February 27, 2010

Det kan blive småt for enhver, the end!

Stil et dumt spørgsmål - få et korrekt svar.

Det er vel ikke noget man som sådan er forvent med i statsadministrationen, men i "sagen" (læs mere her) om Lars Lykkes spinddoktors "kontroversielle" skriverier på sin Facebook optræder miraklet.

Som faste læsere vil erindre var det Socialdemokratiets Benny Engelbrecht som førte den politiske renheds fakkel i felten, b.la. med en række tåbelige og unødvendige spørgsmål til ministeren.
Vi har jo ventet med tilbageholdet åndedræt på radaktion på svar.
Mente statsministeren at hans personlige rådgiver ikke havde nogen ytringsfrihed?

§ 20-spørgsmål S 1270 Om udtalelser på Facebook fra statsministerens spindoktor.

"Er statsministeren enig med sin spindoktor i, at »Der er i hvert fald dage, hvor man har følelsen af, at alle partier leger en leg, vi kalder politik. Hvis det hele var alvor og blev taget alvorligt, så ville det være nemmere«, som statsministerens tætteste betroede medarbejder har udtalt på Facebook, og er statsministeren dermed også enig med sin særlige rådgiver i, at Venstre opfatter politik som en leg, jf. Berlingske.dk 17. februar 2010?"

Svar:
"Som jeg har givet udtryk for i min tidligere besvarelse af 6. januar 2010 af spørgsmål nr. S 672 fra samme spørger, vil jeg som udgangspunkt ikke blande mig i, hvad ansatte i Statsministeriet skriver på deres private Facebookprofil. Og jeg finder ikke anledning til at kommentere den pågældende udtalelse."

Puha, det var heldigt.

p.s.
Man burde vel have skrevet et eller andet om Politikens stunt angående et "forlig" med disse flere millioner efterkommere (lol) efter Muhammad, men ærligt taget er det så fjollet at jeg ikke har energien.
Lad mig i derfor for henvise til Bohemian Rhapsody og hans fine indlæg om sagen (Politiken indgår forlig i Muhammed-sag, A missed opportunity). Det er fint og velgemnemtænkt arbejde.

No comments: