Friday, October 24, 2008

Undskyld, godt ord igen

I min sidste post kom jeg til at kalde dette nummer



"Det værste røvballe, venstreorienteret rocknummer i verdenshistorien."

Jeg har fået en klage over at kalde det venstreorienteret, for hvor skjuler klasseanalysen sig i teksten?
Og det er måske rimeligt ikke nok at kalde "Stakkels Jim" for et venstreorienteret nummer på den måde.
Jeg vil derfor omformulere min kritik og med Habermas sige at nummeret lægger sig i kampen imod privatismen og forbrugerismen og for den offentlige diskussion hvor borgerne træder sammen i et offentligt ræsonnement og løser problemer i et fornuftigt fællesskab.

Det vil traditionelt opfattes som et vestreorienteret synspunkt vil jeg så mene - men da ikke et direkte marxistisk sådan, nej.

Men det værste røvballe, rocknummer i verdenshistorien er det nu stadig!

Og lad os få noget ordenligt musik med fokus på kampen imod privatismen og forbrugerismen og for den offentlige diskussion hvor borgerne træder sammen i et offentligt ræsonnement og løser problemer i et fornuftigt fællesskab!

1 comment:

Anonymous said...

det hedder lægger