Sunday, September 7, 2008

Trivslen tilbage i dansk politik!

Ikke så snart fik man nævnt Trivselspartiet før trivsel igen var et hovedtema i dansk politik!
Skønt, skønt.

"Trivselssamfundet - et socialdemokratisk projekt"

Yes, sir - nu kommer det for socialdemokratiet.
jeg har en lille regel for mig selv, i alt beskedenhed - alle partinavne og politiske projektnavne alle kan være enige i, skal omgås med meget forsigtighed.

Hvem kan dog have noget imod trivsel, f.eks.?
Hvem kan have noget imod et samfund hvor vi alle trives?

Hvem kan have noget imod Demokraterne? - nå man er måske antidemokrat?
Hvem kan have noget imod Ny Alliance - det er nyt, det er noget med at arbejde sammen - hvad er der ikke at elske?

hvem kan have noget imod trivsel, især da når det bliver fremlagt via et visionspapir -det er visioner og det er papir!
Hvis man så også lige får en kop kaffe og et stykke wienerbrød til (gerne en snegl) så stemme jeg på socialdemokraterne næste gang - også til EU-parlamentet, og menighedsrådsvalget (hov, jeg er meldt ud, men jeg er der i ånden, gutter!).

Hvad er det så for noget (fra visionspapiret):

Trivselssamfundet er derimod

• retten til et liv uden konkurrence
• et opgør med kapitaliseringen af vores fælles værdier
• stræbsomme reformer i en tryg ramme
• et stærkt dansk værdifællesskab
• retten til en forureningsfri tilværelse
• retten til et liv i tryghed

De skal have den ros at de denne gang ikke lyder som de konservative / venstre + fire fadøl.
Et af de konkrete forslag til "retten til et liv uden konkurrence" er den gamle stridshest tidsbanken. Altså spar noget tid op på et tidspunkt og indløs det på et andet tidspunkt.
"Tænk, om vi kunne holde fri et par måneder og få bygget den længe ønskede udestue? " (visionspapiret igen).

Ja, tænk hvis det var muligt.

Det har jeg ønsket mig længe - bare de kommer igennem med det!

Please, Please! Anders Fogh - så hør dog på Helle!

Hør dog på hende, Please?

Kom nu

No comments: