Monday, August 17, 2009

Æv altså

Nu havde jeg glædet mig til at gøre mig lystig over den kristne, humanistiske, venstreorienteret filen på den helt store sorgfulde gulvbas efter rydningen af kirken for afviste irakiske asylansøgere.

Der skulle have været noget om hvor nemt det ville have været for alle de gode mennesker, b.la. de 25.000 personer der demonstrerede på Rådhuspladsen at slippe en lille smule slanter til at skabe nogle arbejdspladser, der kunne have givet irakerne et helt legitimt ophold i landet.
Omkring 300 irakere, lad os sige at der er omkring 200 voksne som skal have en årsindkomst på 372.000 - det giver 74400000 kr per år.
Det ville være 298 kr. per mand til sådan en demonstration. Det skulle nok være til at klare. Jeg vil personlig gerne skrive mig for en 100 las til sådan et projekt.

Jeg skulle også have skrevet noget syrligt om alle de præster som vrider deres hvide bløde salvesfulde over hvordan de ligesom føler at verden er totalt af lave:
"frygter at politiets rydning natten til i torsdags af Brorsons Kirke vil betyde et tillidsbrud mellem kirken og flygtninge og indvandrere"
"Det er et brud på en årtusind gammel tradition, hvor kirken er et anderledes frirum"
"Da væbnet politi natten til torsdag blev sendt ind til sovende børn og kvinder for at rydde Brorsons Kirke, nåede vi et nyt lavpunkt for forråelse og mangel på menneskelighed i vort samfund"
Man gør meget for at have en rolle i samfundet fra kirken side.

Men så er det lige at de Konservative og Naser Khader lige syntes at der skal spilles ud på den helt hårde bane.
De konservative vil forbyde, at personer i Danmark tildækker deres ansigter med muslimske klædedragter som burkaen og niqaben.

Og ikke bare i hjemmeplejen, eller det offentlige som sådan, men for da 7000 djævle i "overalt i det offentlige rum"!

Jamen, man står forbløffet tilbage.
Og det er ikke fordi at Khader ikke har ret i at at man kan opfatte burkaen som et mobilt fængsel. Det syntes jeg er en helt fair beskrivelse.
Men man må udholde at paphovder går rundt med bluser med tryk af Che Guevara, at de går på KGB bar, og hører musik med Nik og Jay.

Det er godt nok åndsvagt, men man må leve med det.

Kære Naser - jeg syntes du skuffer.
Jo, jeg er klar over at du er den nye dreng i klasser. Du er nødt til at være hård med de hårde, men der må også være en grænse.
Det er ved at være sidste chance, Naser - næste gang skriver jeg noget rigtigt grimt.
Nu er du advaret.

No comments: