Friday, August 14, 2009

Åh nej, et fornuftigt synspunkt fra Socialdemokraterne

Mens store dele af centrum / venstre fløjen er ved at få orgasme over begreber som fredhellige kirkerum, kirkeasyl, helle og andre udtryk man troede var gået af mode ved gennemførelsen af reformationen, så skinner der et lille lys gennem de formørkede skyer.

Socialdemokratiet er ellers ikke et parti jeg sådan har for vane at rose, men den begavede og charmerende uddannelsesordfører Christine Antorini har netop (ifølge Kristelig dagblad) stillet forslag om en lov som forbyder bøn i folkeskolen.

" Folkeskolen skal være for alle. Vi respekterer religionsfriheden i det danske samfund. Det er lige præcis det, der adskiller folkeskolen fra, at man kan vælge at gå på en privatskole. Der er frihed til, at man kan etablere en kristen eller en muslimsk friskole, men folkeskolen har det udgangspunkt, at her udøves der ikke religiøse handlinger."

Faste læsere af bloggen vil vide at det er en sag som jeg har beskæftiget mig med i en grad som nærmer sig besættelsen (læs mere her) og derfor finder jeg det yderst glædeligt at Socialdemokratiet så klart tager stilling.

Forslaget har naturligvis ikke en chance for at blive vedtaget, men sætter mig jo i den festlige position at jeg må overveje at udskifte min ellers sikker blanke stemme med en stemme på Socialdemokratiet ved næste folketingsvalg.

Sikke en verden!

1 comment:

Henrik Hansen said...

man står op morgen og bruger den første halve time på at bekæmpe sin indre social-demokrat...

skal man have en Fleece jakke også..

Bøn uddør i skolen uden socialdemokratiske kommisæer til hjælpe på det.