Monday, November 16, 2009

På valg safarie

Jeg er en hund efter valgplakater. Det er måske næsten det bedste ved et valg.
Jeg går naturligvis mest efter de mere sjældne, men valgplakater fra de mere mainstream partier kan også overraske.
Det er dog ikke tilfælde her. Solid klassisk konservativ plakat. Bemærk det klassiske Hitler-overskæg, som ikke er malet, men derimod består af et stykke sort tape, som en "aktivist" nøjsommelig har forberedt hjemmefra, for at klister på samtlige konservative valgplakater i området.
Grundigt arbejde.

I den triste ende hører også den socialdemokratiske valgplakat.
Nu også med medlemmer af anden etnisk oprindelse.
De radikale har valgt et mere "friskt" layout.
Jeg ved ikke om jeg er den eneste som syntes at neongrøn og sort/hvid måske ikke nødvendigvis passer fantastisk godt sammen?
"Mere København" - der er sjovt nok ikke nogle andre partier som stiller op under sloganet "Mindre København" eller "Vi har det København vi skal bruge - hverken mere eller mindre".
Det var mig forøvrigt umuligt at finde en Claus Bondam valgplakat, sjovt nok.

Til et valg i København hører også de mere alternative, sjældne partier.
F.eks.
Det er demokrati, det er fællesskab, hvad vil man mere?
Der er nok mange som ønskede at de havde fundet på det navn.

Højt oppe finder vi:
Tom Gillesberg - Økonomisk kollaps - trussel eller løfte?

En klassiker i den københavnske valgkamp:
"Stem på John Erik Wagner - det gavner".
Måske tanken om håndvåben i det offentlige rum ikke lige er hvad København har brug for lige i den nuværende situation?

Spild din stemme.

En ægte sjældenhed.
Dem ser man ikke mange af.

Den glade partihopper.
Altid i godt humør. Dejligt at se.

Af de plakater jeg har set er der to som kvalitetsmæssigt skiller sig ud.
Den ene er Frank Jensen.
50´ernes glade solgrynsdreng. Jeg syntes det er godt lavet. Jeg syntes det holder.

Den anden er Leslie Arentoft fra Venstre.
Andy Warhol inspireret. Jeg syntes det er i orden.

Så er det bare at finde ud af hvem man skal stemme på.

1 comment:

Henrik Hansen said...
This comment has been removed by the author.