Saturday, November 21, 2009

Hvorfor dog ikke Enhedslisten?

Er det et overfladisk eller et realistisk syn på politik man holder sig i den øverste kulturelle elite?

Gasværkets fyret teaterchef, Jon Stephensen syntes han har noget at tilbyde befolkningen.

"Jeg har en god platform for at gå ind i politik - især kulturpolitik."

Og det er jo skønt at man sådan efter en nedtur med det samme er klar til nye projekter. Og det betyder skam ikke det store hvilket parti Jon skal spille for.

"Hvis jeg kan finde et parti, der gerne have mig, kunne jeg godt finde på at stille op til Folketinget. Det er det, jeg synes, kunne være allermest spændende lige nu«, siger Jon Stephensen."

Men det betyder dog ikke at Jon er uden principper, han er nærmest fuld af dem.

"Så hvis enten Socialdemokraterne, SF eller de radikale vil snakke med mig, kunne det være spændende«, siger han.
Det er ikke så afgørende, hvilket af de tre partier det bliver, men han afviser partierne på højrefløjen."

Man må spørge sig selv om hvad Enhedslisten har gjort for at Jon Stephensen ikke vil stille op for dem?

Jon håber dog stadig at blive genansat på Gasværket.

Det ville dog næsten være en skam hvis landet skulle gå glip af så stort et politisk talent, så skal vi i ikke allesammen håbe på at fyringen står ved magt?

5 comments:

WilliamJansen said...

Hvis han ikke kan formulere en selvstændig tanke om, hvilket af de tre partier, som matcher ham bedst, så kan det nok være lidt lige meget.

Det lugter lidt af omnipotens.

Henrik Hansen said...

Jansen er bare så lidt omstillingsparat og innovationspontent. Mon ikke direktøren har sin værktøjkasse fuld af værktøjer til at faciliterer dialogen melem de kreative lag og de politiske. Politik er proces Jansen. En legeplads

Mester Hargi said...

Det er jo synd for sådan et menneske at Ny alliance ikke forsat findes.

Den gode Jon er bare so last valg, mand.

Casper said...

Lykke Friis meldte sig også først ind i Venstre den dag hun blev minister. Hvis Venstre havde fået kommissærposten, så skulle de konservative måske have haft en ny minister. Det kunne så også have været Lykke Friis. Hvor er det dejligt at have en joker uden partifarve.

Jeg vil dog sige at forskellen på S, SF og de Radikale ikke er så tydelig i dag. Det er mest et stil-spørgsmål. Som opportunist bør man vælge SF, hvor det er nemmere at blive valgt fordi de stormer frem.

Mester Hargi said...

Det er korrekt med Lykke Friis, det havde jeg faktisk overset.
Hun var jo nævnt som kandidat for V til EU-valget og derfor troede jeg at hun var medlem af partiet.
Når man tænker over det, så er det da rigtige at jeg ikke ville være overrasket, hvis hun nu var sprunget ud som radikal, havde den radikale fremgang holdt.
En ministerpost er simpelhen det naturlige næste skridt i hendes karriere.

Jeg er dog villig til at tilgive hende meget, fordi hun er kvinde, charmerende og holder med Bayern München!

Jon burde måske også lære at man skal vælge politik når ens stjerne ikke er voldsom nedadgående.
Som det ser ud nu tror jeg ikke der er nogle partier som vil stille ham op.
Selv ikke engang selvmordtyperne i det radikale venstre.